fredag 11 februari 2011

Gratis hälsokoll i forskningens tecken


Det har dragit igång en studie i landet där bland annat Karolinska institutet är inblandad. 500 000 svenskar ska undersökas så om du vill och bor i Umeå eller har vägarna förbi (finns bara i Umeå och Stockholm i dagsläget) kan du regga dig på hemsidan Lifegene.se, fylla i den uttömmande enkäten och boka en tid för undersökning. Jag var där i tisdags, vissa data fick jag med mig hem direkt och nu till veckan kommer resultaten av blodprovet, det ska bli intressant helt klart. Om 5 år blir jag kallad igen och det är väl kanske då det verkligen blir intressant att titta på uppgifterna som insamlats om min hälsa.

Kika in på hemsidan och gå och kolla hur ni mår på insidan.
Må bäst! Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar