måndag 31 januari 2011

Lång väg tillbaka



Min lille son L föddes för lite över ett år sedan. Året har gått fort. Formen är tillbaka och det är jätteskönt. Jag vet att de finns dem som tittar på mig och tycker att jag måste ha enkelt att gå ner i vikt men det är långt ifrån sanningen. Att komma tillbaka i den forna formen efter en graviditet kräver MOTIVATION och KÄMPARGLÖD. Jag har tränat regelbundet (snitt 3ggr/vecka) sedan mitten av juni förra året och kan väl säga att jag nått mitt mål nu. Det är med andra ord nästan 8 månader med hängivet arbete för att komma ner i fettvikt och upp i styrka och kondition. Jag har det inte lättare än andra, kanske är jag däremot medveten på ett annat sätt vad det är som krävs. Så ni tjejer som har ett mål i sikte efter graviditet måste se det långsiktigt och ni måste ha tålamod och kämparglöd. Stöd från omgivningen är så klart ett plus men viktigast är ändå din egen vilja och djävlar anamma. Kör hårt och ge inte upp!!!

1 kommentar:

  1. Hej älskade vän, jag hittade detta och tänkte genast på dig och dina kloka ord (och med stor sannorlikhet har du redan läst det och upprepat det för mig, men mitt minne du vet...):

    Den som aldrig har tid att träna, kommer förr eller senare vara tvungen att ta sig tid för att vara sjuk.

    Ringer dig på en stund! ;) kram!

    SvaraRadera