måndag 6 december 2010

Julen = träning?

För många handlar julen om mat och godsaker i samband med att man träffar familj och vänner. Varför inte ändra lite på decembertraditionen genom att göra en ny? Själv har jag satt mig för att träna fler hemmapass under december än under någon annan månad. Det blir lite som en julkalender där jag förtjänar att sätta en liten röd prick varje dag som jag genomför ett pass (ja, jag är en sån som älskar att få kryssa i kalendrar och bocka av listor). Passen hemma varierar mellan 12-30 minuter men är alla lika högintensiva. Varför vill jag göra detta då? Tja, det är kul med utmaningar och jag mår jättebra av träning. Inte svårare än så!

Kanske har du någon utmaning du kan anta under resten av månaden? Någon dålig vana att bli av med och ersätta med en god? Dricka mindre kaffe och mer vatten? Bara äta godis en dag i veckan? Gå en promenad var annan dag? Tänk efter så hittar du säkert nått nytt du kan införa och som du får sätta ett kryss för i kalendern var gång du gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar