torsdag 2 december 2010

Lite skryt...

Igår tränade jag hemma eftersom jag var ensam med barnen. Jag gjorde en serie av övningar i intervaller. Det känns rejält i låren idag och jag misstänker att jag kommer att känna av det på fler ställen imorgon. Jag skrev ner mina resultat och blev mycket förvånad över hur mycket jag faktiskt klarat av när jag väl summerade mina resultat. Jag vill ju som känt komma i form efter min senaste graviditet, det är nu 11 månader sedan som min son föddes och med resultaten jag fick får jag nog säga att jag är i form igen. Döm själva  =)


HEMMATRÄNING - 5 ÖVNINGAR

1. Djupa knäböj med en ryggsäck vägande 9 kg på ryggen
max antal reps i 50 sek, vila i 10

2. Knäuppdrag (mellan två stolsryggar)
max antal reps i 50 sek, vila i 10

3. Armhävningar (riktiga!)
max antal reps i 50 sek, vila i 10

4. Ta i tårna (en situp där jag växelvis lyfter
ett ben från golvet och möter tån med fingrarna)
max antal reps i 50 sek, vila i 10

5. Djupa skidhopp
max antal reps i 50 sek, vila i 10


Ett varv tar alltså 5 minuter som ni säkert redan räknat ut och detta gjorde jag 4 ggr. Så alltså totalt 20 min intensiv intervallträning och totalt 20 set med övningar. Tyvärr vaknade min son och de sista två minuterna uteblev, fick stå och söva min son med en puls på över 160! Ha! Tur man återgår till lägre puls rätt snabbt.

Så till resultatet av övning 1, 2 och 3. Jag kunde knappt tro det själv men jag gjorde totalt 95 knäböj, 92 knäuppdrag och 74 armhävningar på tårna!!! Det kan man inte göra om man inte är i form eller vad säger ni!

4 kommentarer:

  1. Jag måste bli frisk så att jag får testa...Jag har inte blitt kvitt förkylningen sen ni var här. :( Men jag e peppad :)

    SvaraRadera
  2. Trist med förkylning som stoppar. Du ska absolut testa detta, det var ett superpass! /Syster

    SvaraRadera
  3. Som sagt var: Shit vad duktig du är!! :D

    SvaraRadera
  4. Vilken bra träning att göra hemma när man är lite låst! Effektiv, jobbig utan en massa krångel:) fråga: Djupa knäböj? Snackar vi DJUPA alltså? Ända ner till golvet? Och nr 2, välter i stolarna när du stödjer på dem så? :S
    Eeeh, eller har ju iofs inte testat själv men... ;) /Ebba

    SvaraRadera