onsdag 18 augusti 2010

Träna hemma = oanade effekter

Tiden tröt här om dagen så jag tog med mig hopprep, matta och gummiband och gick ut till gräsmattan utanför vårt hus. Hoppade tills jag inte orkade mer och började sedan mitt pass:


Armhävningar på tå (uppe i 25 i rad, det artar sig)
Situps, raka och sneda
Lite mer hopprep
Plankan för sneda muskulaturen och transversus
Smala chins i mattställningen på gården (här är det lååångt kvar till forna formen)
Fler armhävningar
Ännu mer hopprep
Enbens knäböj
Höga stepups med ett ben i taget på en lagom hög sten på gården

Höll på lite över halvtimman och idag har jag SÅÅÅN TRÄNINGSVÄRK i armar och överkropp! Ja även i baksida lår och rumpa. Jag trodde inte att jag skulle uppnå detta genom att improvisera hemma på gården. Jag är GLATT ÖVERASKAD!! Så när ni inte har tid - ut på gården och kör järnet!! Det lönar sig! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar