onsdag 29 september 2010

Ensamstående och träning...

I veckan testar jag på att vara ensamstående med två barn eftersom J är på välbehövlig semester på varmare ort. Hittills har jag inte lyckats få in någon träning. Då klockan är åtta på kvällen och barnen somnat finns det möjlighet att köra min hemmaträning men problemet är då att jag inte har någon ork kvar. Soffan är det enda som lockar och efter det sängen. Ska försöka ikväll igen, när barnen somnat. Vi får väl se hur det går.

Ska förresten också köpa en ny personvåg idag. Min har ju gått sönder typiskt nog. Den nya som jag ska köpa idag mäter även mängd vatten, muskler och fett i kroppen så det ska onekligen bli intressant. Det fanns en sådan våg på gymmet där jag började min karriär och även om man inte ska ta siffrorna man får som en absolut sanning, så är det ändå intressant. Att se förändringen över tiden mellan förhållandet fett och muskler är egentligen det som är nått av värde. För oss kvinnor kan det också vara bra att se vattenmängden vid olika tidpunkter eftersom den förändras drastiskt vid en viss tid på månaden. Egentligen kan ni kvinnor som brukar väga er regelbundet hoppa över vågen vid den tidpunkten. Må så gott allihopa, nu ska jag sköta barnen igen.

1 kommentar:

  1. Du gör det så bra Sofia! Helt mänskligt om soffan lockar efter en dag ensam med 2 barn. Hoppas du får hem en utvilad J så får du in mer träning sen:)

    SvaraRadera