onsdag 20 oktober 2010

Imorgon börjar jag om - tur det!

Förkylningen har i princip släppt greppet nu och även om jag fusktränat lite lätt (men jätteintensivt under kort tid) så känns det jättebra att börja om imorgon. Fy vad förkylning och skada har dålig inverkan på motivationen, jag har bara gått och muttrat och småätit alldeles för mycket. Jag förstår att människor som ännu inte än gjort träningen till en livsstil kan "falla från" träningen efter en förkylning om de dessförinnan bara hunnit komma igång.

Förutom att det är trist att vara från träningen känner jag vilken påverkan det har på mitt generella humör och det är alltså inte positivt. Det är känt att nivåerna av må-bra-hormonet seretonin hålls uppe av träning och det känns verkligen vill jag lova, jag är beroende av träningen på ett positivt sätt och jag vill absolut inte vara utan den i mitt liv. Jag skulle vilja påstå att inaktivitet föder än mer inaktivitet och tvärt om. Så alla ni som känner att ni inte har ork på kvällarna, köp en träna hemma DVD och testa under två veckor att köra träningen varannan dag. Har ni tid att sitta framför TVn på kvällarna så har ni ju tid för lite träning hemma på parketten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar